Klachtenregelement

Heeft u een klacht en/of bezwaar dan is het goed om het volgende in gedachte te houden:

  • Laat dit zo snel mogelijk aan mij weten, dan kunnen we het aanpakken;
  • Wanneer het iets betreft dat niet snel kan worden afgedaan, vraag dan een gesprek aan waarbij je van tevoren de klacht op papier beschrijft. Zo kunnen beide partijen de tijd nemen om over de kwestie na te denken.
  • Probeer te bedenken wat je hoopt dat het gesprek oplevert;
  • Bedenk dat je iemand kunt meenemen ter ondersteuning.

Door te luisteren en met elkaar in gesprek te gaan is de kwestie mogelijk snel op te lossen. Als je niet tevreden bent na het gesprek – en er dus nog steeds sprake is van een geschil – dan kun je contact opnemen met De Geschillencommissie.

De praktijk is aangesloten bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt het geschil waarna we een bindende uitspraak ontvangen. Dit betekent dat we ons beiden aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Bezoek voor meer informatie www.degeschillencommissiezorg.nl.

Download hier de klachtenregeling

Download hier een klachtenformulier

Klachtenjaarverslag 2019

In 2019 heeft De Kind- en Jeugdspecialist geen klachten ontvangen. Er is daarom geen klachtenjaarverslag opgesteld.